Thursday, December 18, 2008

sebab aku kan abang...

hai.salam.semoga anda semua sihat sejahtera..
semalam hari au xbest.tp malam tuh dah ok.pastuh sebelum aku pejamkan mata utk sementara,ade satu memori lame menerjah masuk dalam ingatan aku..oh ya,semalam buat kali pertama aku makan beradab dgn cik seroja.selama seminggu xbersua,macam2 halangan nak jumpa,finally we managed to see each other yesterday.heheh..so arinih aku sangatlah full charged kesan dari semalam.hahaha..

ok back to da topic.k b4 aku tido semalam,tetibe ku teringat abang aku.biological brader.bukan abang long,abang ngah,abang gedang,abang2 lain ok.abang aku la.heheh..tatau tetibe aku teringat megi yg die buat kat aku mase umur 7 thn kot.waktu tu aku ingt lagi,kalo die buat megi,mmg megi die paling sedap.kalah mak aku.n setiap kali die buat,aku xpernah failed utk hirup kuah megi die samapai kontang.huhuh..ahh tetibe rase sedih plak.pastuh bile masuk sekolah menengah,(form 1-3) hari2 die amik aku dari sekolah.aku rase bende2 camnih biase kot bagi mereka yg bergelar seorang abang.tu arr..hari2 die jadik driver xberbayar aku.haha....tapi itu xbest.yang paling aku sayu bile teringatkan satu kisah nih..


masa tuh aku tadika kot kalo xsilap...
parents kitorang gi mane ntah.aku lupa.pergi kerja kahwin kot mase tuh.owh,kami bukanlah keluarga yg senang2.masa tuh abah belum beli keter lagi.so,tinggal la aku berdua ngan abang aku..
pastuh,aku rae die lapar kot.(aku xjelas sgt sebab aku kecik lagi).pastuh die bawak aku naik beskal die lintas jalan,gi kedai burger kat depan kedai abang karim.(abg karim adalah owner kedai alat tulis mekar).pastuh die pesan la burger ape aku dah lupe.tapi satu jek.pastuh bile dah siap burger tuh,kitorang share.part nih yg aku rase down kejap.yang pasti,aku ingt,kitorang makan atas beskal kat tepi kedai abang karim tuh...dah abes makan,kitorang pun pulang.mengayuh la abang aku nek beskal membawa aku yg xberapa nak berat dari skang.huhu.

motif cerita ko????

aku sebenarnya rindu gak kat abang aku.huhu..
tapi aku lagi rindu si eamil anak buah aku tuh.
mak aku cakap,eamil dah tumbuh 2 gigi kat depan.gigi die besar @ senang dikenali sebagai gigi kapak.(aku tatau dialek tempatan laen.tapi kalo besar aku panggil gigi kapak).

1 comment:

affanazami said...

it is sweet to have a brother kan..
aku sedeyh.
(bercampur2 sedeyh ni sebnanye)

ANYWAY

gigi beby kalo tumbuh, SEMUANYA gigi susu meski yg kat depan ni gigi kapak.. Gigi Kapak tumbuh bile die dah besar esok2. Bile gigi susu die diranapkan gula-gula n cokelats. Huhu

p/s- Im happy the matter resolved!