Wednesday, November 30, 2011

Tahun Baru

Salam.
Tidak terlambat rasanya untuk gua mengucapkan selamat menyambut tahun baru tahun hijrah 1433.hari ni 4 Muharram 1433.semoga dengan baru ni kita menanam azam baru dah berhijrah kepada benda yang lebih baik..

Haritu gua ada citer pasal berubah menjadi lebih baik dalam Edisi Monolog kan.Tgk perempuan jek rasa nak jadik baik.hari ni gua browse gua jumpe dalam hadis 40.pastuh dalam hadis 1:

" Dari Amirul Mukminin Umar Al-Khattab r.a katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : - ' Hanyasanya amalan-amalan itu adalah ( bergantung ) kepada niat, dan hanyasanya bagi setiap manusia itu apa ( balasan ) yang diniatkannya. Maka barangsiapa yang berhijrah kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu adalah kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang ingin ia memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin ia menikahinya, maka hijrahnya itu adalah atas apa yang ia berhijrah kerananya.'

gua facepalm terus.Insaf2.

Tapi beruntung sebab tersedar skang kan?
Ermm..

Kbye.