Monday, July 20, 2009

hari ini aku updet blog

hello every1.
aku rase nak hupdet dalam bm plak...(setelah mengetahui yg aku mempunyai vocab yg terhad dlm bi dan jugak sifat malas mendalami english.whaahaha)
owh that's doesn't important neway.

owh thanx 4 asking..aku xsempat nak citer pasal intern yg aku rase dah ramai yg updet kat blog mereka.aku rase kerja aku lebih kurang jek ngan diorg yg intern kat tm tu..
kekdg bekerja n kekdg2 pura2 bekerja.huhuh..

tp ade satu yg aku perasan mengenai intern ni:

1)aku mula tido lagi awal walaupon aku yg mmg stok tido awal mase kat mlake pon.tp nih even awal.mase memula intern aku tido pkl 9mlm.insane but that's true.mcm penat menanam padi,menyawit, menoreh getah pdhal xde keje sgt pon yg aku buat.

2)aku pandai dah pakai suar slacks..mase kat mlake dulu suar slacks aku punye lipat sampai aku pakai kedut die maseh ketara walaupon dah digosok.bley imagine x camne rupe die???hahah.tp kalo kuar tatap jeans la yg akn kusarung.

3)aku pandai bgn pagi..gile arr..walaupon aku tido pas subuh..tp kalo bgn aku rase cam terlambat2 aku akn terkocoh-kacah bersiap walaupon jam menunjukkn pkl 7.30.walhal aku msk keje pkl 8.30 n jarak umah dari tmpt keje cumelah 2km.

4)aku xley ponteng keje.ade skali tuh aku kene batuk2 selesema.pastuh rase cam mls sgt nak gi keje.tp aku ttp pegi.aku tatau kenape.tp aku sempat ckp camni kat mak aku"ni kalo kat mlake mmg 1 hari x gi klas"pastuh aku blah nek moto gi keje.

5)aku terase cam ade tanggungjawab.cam ade rase bertanggungjawab.(malas nak eloborate)

6)blik pukul 5 setiap hari jumaat serta memakai t-shirt biasa pade hari tersebut sesuatu yg menyeronokkn.n bile blik ke rumah anda akn rase lapang sbb anda tau ari sabtu n ahad anda xkeje.

7)ahad mlm adalah hari yg xbest.

8)menghupdet buku log sesuatu yg cambest.sbb terase cam ade diari plak.wahhaha.

9)nih paling ultimate yg aku rase...
korg tau ape x,sejak aku intern dah 6 minggu nih dah 2x aku potong rambut.sesuatu yg mustahil kan utk nazay.ko tnye kekwn aku kat kampus tuh, nk nmpk aku ptg rmbut pun satu sem skali...ntah arr aku tatau kenape aku bother sgt ngan rmbut aku walhal aku rase kat situ xde pon aku kene tegur sbb rambut.ok aku tipu.ade skali tym lapor diri kat jb.tp tuh skali jek.mase aku intern kat kluang nih xde pon org tgur pasal rmbut aku.huhu.adekah environment berambut sikit menyebabkan aku juge ksah utk berambut sedikit???

10)jrg skali otak aku digunakan utk menghafal n mengingat formula2 kompleks, n bende2 yg lazimnya mmbuat aku pening.ironinye skang otak aku dilatih utk mengingat langkah2 utk memasuki sesuatu web2 penting,mengasingkan benda2 yg xperlu, mengenalpasti masalah yg berlaku dan mencari jalan penyelesaian.aku rase seronok.mungkin juga di akhir intern ini utk mencongak berape harge roti kosong dgn teh tarik dan air kosong aku perlu menekan jam kalkulator aku.

11)yg nih aku baru teringat.sejak intern aku dah xtido siang lagi..amazing.

ok dah siap dah.aku rase aku perlu sudahi entri ini dgn selamat malam sebab sebentar lagi aku mungkin akan tido dan membiarkan msg terakhir cindy tanpa dibalas.

4 comments:

Unknown said...

ajey potong rmbut skali satu sem sebab xdek duit xpon sbb kedekut... wanie tau!!! ahaha..
neway xske pon ajey rmbut pnjg.. x seswai kot... JUJUR NIH..

Sang Ganjil said...

sbb bf wani botak.dats y seme laki yg berambut pnjg wani xske..
cube wani lepak kat environment yg rambut lelaki yg mmg confirm kantoi ngan cikgu disiplin,wani akn biase tgk rmbut ajey pnjg.plus naluri pengawas yg berdisiplin tuh xilang dlm diri wani.lallala..
ajey bkn xde duit nak ptg rmbut,cume ciptaan tuhan nih,ade mase kite patut bersyukur dan lihat perkembangan die di sekeliling kiter.sila jgn ambil seryes.

wanie said...

ooo daaa.. ajem rmbut pnjg da.. tp mak wani suruh die potong.. ahaha..
da biasa la duk dlm komuniti rmbut pnjg.. tp certain org kena la ngn rambut.. kalo xkena jd cm buruh indon wat bgnan...

Sang Ganjil said...

xkesah la jadik mat indon wat bgunan pon..hahah...lain org lain taste.kiter xley puaskan ati seme pihak..ade org selesa tgk ajey rambut pnjg.ade lak yg selesa tgk ajey rambut pendek..
bg ajey rambut pnjug ke pendek ke suke ati aku arr..rambut aku.hahaaha