Friday, February 13, 2009

Aku Dan Tiket Yang Panjang

Salam kepada semua.terlebih dahulu aku nak ambil masa 5 minit dulu utk cabut rumput2 kering dan gugur kat dlm blog nih..

ok dah siap...owhh...aku rase dah lame xcerite pape..hehe maklumlah hidup aku xdelah selalu byk cerita dan xslalunye semua cerita tu perlu diceritakan.tapi yang nih aku nak cerita..

Semalam,12/02/09 bertempat di MBO Melaka Mall terdapat byk umat manusia yang pergi menonton cerita Geng:Pengembaraan Bermula..cerita nih cerita animasi 3D pertama di Malaysia dan semalam adalah primiere day utk cerita tersebut..jadi ape kaitannya dengan tiket terpanjang??

sebelum cerite tuh ditayangkan di pawagam,aku dan homies aku yg terdiri daripada Iqbal,Padel,Nwa,Syazone telah bersekongkol mengumpul ramai org utk dibelikan tiket mereka supaya kami boleh membuat rekod terpanjang utk cerita tersebut..(sehingga semalam kami pemegang rekod itu dan mungkin hari ini @ lusa rekod tersebut akan dipecahkan).jadik hasil daripada kerjasama,semangat berpasukan yg erat di kalangan ahli rumah,maka kami dapat mengumpulkan seramai 57 orang utk pergi menonton wayang cerita geng..

di sini boleh aku tuliskan siapakah yang pergi menonton cerita tersebut.

Geng Iqbal:

1.Iqbal
2.Adam
3.Syafiq
4.Rai
5.Ijat
6.King
7.Faiz
8.Khairol
9.Ros
10.Khairul Kedah
11.Aida
12.Yelly
13.Amirul
14.Faris
15.Ritz

Keluarga Wan Cheng:

1.Wan Cheng
2.Ayie,Adik Wan Cheng
3.Boy,Abg Wan Cheng
4.Ibu Wan Cheng
5.Rozie, gefren Wan Cheng

Geng Nazay:

1.Nazay
2.Nur
3.Yana
4.Faizun
5.Muliana
6.Salmiah
7.Rozie
8.Azmir
9.Adilla
10.Haizad
11.Syikin
12.Huda
13.Yaya
14.Makhfudzah
15.Aida
16.Reen (menggantikan tempat duduk Iftie)
17.Nazura
18.Shat

Geng Syazone:

1.Syazone
2.Ain
3.Ereen
4.Nadia
5.Syafeeq
6.Faizol
7.Amal
8.Ekyn
9.Ros

Geng Padel:

1.Yusof
2.Amir
3.Ijud
4.Alia
5.Akashah

Geng Nwa:

1.Nwa
2.Borhan
3.Latip
4.Nukman
5.Rahim


itulah kesemua yang menempah tiket kepada kami mlm itu....

Ralat:
padel menarik diri pada saat2 akhir kerana ada urusan penting.Maka tempatnya digantikan dengan Borhan.begitu juga dengan iftie dan nazura yg menarik diri atas sebab2 tertentu.
disebabkan kesilapan komunikasi,faizol tidak dpt mnghadirkan diri kerana tersilap tempat.


walaubagaimanapun malam semalam dianggap berjaya walaupun ade sedikit kepayahan dan kelam-kabut pada awal sebelum tayangan bermula.(utk mencari tempat duduk).

aku pula amat berbangga kerana dpt bekerjasama dgn budak rumah..sebelum pergi menonton geng,padel juga telah memberi kami t-shirt GENG yang kemudiannya di cemburui oleh berbagai pihak..malam semalam kami semua glamer.(exagerate diri semdiri).

justeru,sekalung tahniah dan TERIMA KASIH kepada mereka2 yang bekerjasama merealisasikan impian kami utk membuat rekod tiket terpanjang utk cerita Geng pada hari Tayangan Perdana.tanpa korang mungkin kami tidak berjaya mencipta rekod tersebut..

(asal skema gile gaya penulisan aku nih??lantak arr..kate report kan.)

ANTARA YANG BERGAMBAR KENANGAN BERSAMA TIKET TERPANJANG PADA MALAM ITU.

aku baru updet senarai yg pergi malam tuh.seryes aku tak sengaje tertinggal geng iqbal.bukan xgeng ngan diorang tp seryes aku terlupe.maaf dipohon dari hujung rambut hingga hujung kaki.sesungguhnya aku xperfek.

7 comments:

Nor Shazwina Shahnaz said...

org name nor shazwina shahnaz aka shat tak pegi tgk ke? asal nama dia takde????

Invader Voobee said...

OMG hebat gila korang ni. Terima kasih atas sokongan kamu semuaaaa oohyyeeaahhh!! (pihak LCP rasa tercabar, cuba dapatkan jumlah tiket lagi panjang)

Ida said...

yes anas, tercabar indeed! korang the best! thank you so much atas sokongan yang diberikan. kalau rasa Geng best, sila la tengok banyak2 kali. muahaha ^^

affanazami said...

wow. hebatnye penyokong filem melayu!!!

Adam Kulim said...

betul ckp nor shazwina shahnaz tu...ada lg nama2 lain ter miss..hehe

Sang Ganjil said...

sorry.sorry..sbnrnye xsengaje.updet nak cepat arituh pasal nak blik kg.so pemikiran melayang2.huhuh..tp nih dah updet letak atas skali dah seme geng iqbal.hehe

Adam Kulim said...

hahaha..ok2..no prob...