Sunday, February 15, 2009

Saya Perlu Byk Membaca/Menggunakan Bhs Inggeris

salam.hai,hoi..

arini aku ade asemen yg aku suka nak buat,tp aku nervous nak kene buat.n last2 aku buat.
asemen die kene tulis blog, n the blog must be in english.actually,n aku pun start tulis dlm english kat sini jugak kan.sebenarnye aku ade nervous skit nak tulis in english sbb english aku nih mmg kurang baek ditmbah dengan persekitaran aku yg semuanya melayu menyebabkan aku xmempraktikkan sangat english.aku tau mmg salah aku.jadik jgn benci aku.aku yg xnak berubah.kawan2 sila jangan terasa atau tersinggung ye.jadik last2 english aku pun sux.tara~~~.

berbalik kepada asemen,aku pun tulis la..aku rase benda tuh senang jek n sbb dah lame sgt xtulis english dgn formal menyebabkan grammar aku lintang-pukang-puking.tp aku tau camtuh,aku pun mula la menulis di words document utk memastikan tiada grammatical errors yg byk sblm aku post entry english aku kat blog english yg kene aku buat.

maka setelah selesai menaip dan meneliti,aku pun send la....confident ok...
siaplah asemen aku utk minggu nih.(btw aku kene updet blog nih every 10 days).

sejurus selepas itu:

XXX:(rephrased) eh kalo org btulkan grammar die b4 die send entry ok x??
byk grammatical error..
here blablabla ganti ngan there blablabla.

tuh die..kesimpulannye words xmembantu sangat dlm menaip utk english nih dan rajin2 la bertutur dalam english utk memperbaiki bhs anda.

justeru nazay,ko bukan bodoh english.ko kurang gunakan english.jadik habiskan lah membaca harry potter and the deadly hallow ko utk improve english ko...kalo x nnt malu lah ko tym presentation nnt,kerja nnt.

btul aku kene pandai english.(sambil tunduk tanda berusaha.)

No comments: