Monday, October 11, 2010

Mimpi

salam.entry ni luahan perasaan.sedikit emosi.ya,aku cry baby.first aku rase mmg nak pendam n xnak citer.tp malam semakin larut dan aku rase aku patut cerita dari aku simpan.

last 2 days aku bermimpi arwah mak lagi.kali ini,dalam mimpi aku berteriak kat die.Oh mungkinkah dosa silam aku menghantui aku dalam mimpi??Ya Allah kenapa mesti ko datangkan mimpi macam tuh.Waktu aku bgn tido aku xperasan,tp bila diingat semula,aku br perasan yg arwah mak dah meninggalkan aku.tp kenapa dalam mimpi tuh aku kena derhaka,berteriak kat die????aku harap lepas ini mimpi2 yang indah akan berlaku kat aku.

Perjalanan hidup aku pun masih panjang.masih byk first time yg bakal aku lalui...Dah sebulan lebih aku bekerja,maka 1st payroll pon aku dpt.tp xdpt la aku menjamahkan sedikit gaji aku kat insan bernama ibu.kekadang sedih jgk, bila dia byk bersusah-payah,last2 dia xdpt tgk kesenangan aku skang.aku harap dia gembira melihat aku dari sana.Pasni, byk lagi yang aku kene tempuh tanpa kehadiran seorang ibu dan aku rasa aku kena kuat.aku kena tabah.

mimpi aku berteriak memang mengusik perasaan aku.mungkin mimpi satu mainan tido,tp mimpi sedemikian buat aku sedih.kalau arwah masih hidup dapat aku tepon dan minta maaf?tapi skang??

aku rasa tiada istilah kegembiraan sebenar utk aku.analogi seperti kehilangan kepingan susun atur yg terakhir.tidak lengkap dan tidak sempurna.semuanya tidak sempurna.seperti ungkapan tiada siapa sempurna.hmmm.".tak baik meratap weii..."tapi aku juga manusia.

tiada yang kekal.semuanya akan kembali kepadaNYA.

p/s:macam mana rasa menanggung rindu yang akan dikandung sepanjang hayat?harap aku tabah.

No comments: