Showing posts with label pop ia semangat. Show all posts
Showing posts with label pop ia semangat. Show all posts

Sunday, May 22, 2011

Orang cakap kalau dah lama xbuat mesti gian.

Hahahaha.tajuk entri sekali sekala kena impress,baru orang nak baca.hahahaa.ok, aku tengah nak cari momentum utk menulis semula sebab aku rase menulis mmg seronok especially merapu.huhuhu.tu la cuma bila dah lama aku xmenulis,aku dah xkonsisten utk mengupdate blog aku nih.Nak ckp kerja jek,ah aku rase itu alasan yg lame.btul ape,semua orang ade 24 jam.pandai2 la ko manage 24 jam tuh ko nak buat apa.btul x?

Somehow, aku rase produktiviti aku sejak kebelakangan ini semakin berkurang.mungkinkah memeikul beban lebih kat badan membuatkan aku xbegitu bertenaga utk menjadi rajin?ah aku perlukan seseorang utk aku kembali bersemangat semula.

Semalam, aku lepak kat kota bersama rakan sekolah rendah.Its my bff since we know each other since 7 yrs old.haha bercerita dari 1 tajuk ke 1 tajuk.then, ada 1 tajuk yg aku rase yang,ok sebenarnya dah membesar rupanya aku.

"zay, adik aku dah ade bf".itu mukadimah ayatnye.well, aku cakap congratz la sbb adik die dah ada bf.but 1 thing yg aku tersedar tetiba mcm, wah dah besar eh adik ko nih."aku rase mcm baru kejap jek, aku lepak dgn ko, mase zaman kiter sekolah rendah,zaman selekeh2 dulu.tetibe dah besar dah adik ko.

Aku rase yang ade adik2 mst experience benda nih.mcm jugak ko tgk baby baru lahir.bln dpn ko tgk dah pandai merangkak.then the next time ko tgk dah boleh belari.so i guess,kadang2 kita xsedar dah rupanya kita semakin membesar.hahaha.mcm jugak ko tgk mmbr ko yg mase sekolah dulu selekeh gile minah nih.skang, die cun n dah kawen n lagi laku dari ko yg single tuh.lol.

so aku dpt rase momentum utk mengemaskini blog ni selalu.I'Allah jika tiada aral melintang aku akan selalu berkongsi apa yang aku rasa hari2.well i miss those days yg mane circle of my friends read each other blogs to keep up with their life.n zaman2 aku jadik stalker dulu.Its a gud old days actually.well aku rase, new environment, maybe some new circles of friends maybe?

peace

Thursday, June 24, 2010

Ada Mood Plak

salam.tetiba malam nih datang plak mood menulis.maaf bkn malam,pagi ye.jam menunjukkan 3.43 pg.k since dah lama xmenulis bek kite mulakan update pasal aku.

skang,aku dah menamatkan pengajian aku dr sebuah universiti swasta tempatan dlm sarjana muda jurusan elektonik khususan telekomunikasi.Alhamdullillah, dgn ujian last sem yg begitu kuat,aku berjaya gak habiskan study aku.trima kasih tak terhingga kepada keluarga,kawan2 baik saya dan kawan2 dan gefren yg xputus2 memberi semangat kepada sy.you know who u are n thanx to all of u.

second,rambut aku dah skit.ye aku botak dah.3 minggu lepas.hehe.sbb penanda aras kepada kehidupan br aku,iaitu alam pekerjaan.jadik nnt ley arr aku recall blik,last tym aku botak bile aku habes study.

ok skang aku adalah penganggur part time.asal part time?sbb part time lagi aku dah bekerja.yes,unofficially employed.keje ape?jeng jeng jeng.kerja xglamer pon.bese2 jek.tp masyuk gak.kerja dimaksudkan adalah budak pasang,bukak khemah dan perkara bersangkut-paut dgn khemah utk majlis2.job description:pasang-buka khemah,menghias khemah, susun kerusi meja,sarung kerusi meja.sape tauke?pak usu aku.die buat katering.jadik catering die siap kanopi/khemah.bhgian2 khemah kitorang yg uruskan.bhgian khemah ada pengurus die.pengurus adalah kembar aku,iaitu sepupu aku,angah(bukan nama sebenar).(aku dgn die mmg rapat and family panggil kitorg kembar,its official).so aku follow die la pegi pasang buka khemah.memula cam kekok gak.tp dah pergi ok la.seronok.sbb byk pengalaman.dpt jumpe mcm2 gelagat.bila lagi nak merasa buat kerja2 handy nih kan?ape yg cambestnye pekerja2 bwh angah ni adalah mereka adalah adik-beradiknya sendiri,uda,achik dan aboy.dan kesemua mereka berkelayakan paling minimum spm.paling tinggi degree.haa gempak x?kau mampu pasang khemah ade degree??hahahha.tp kitorg wat2 bese jek.tnang2.wat2 muka kebanyakan.(sedikit riak plak dah).tuh jek arr skang yg aku buat selain duk umah menganggur.

ok.byk gak aku menulis.k la.nnt aku tulis lagi.